Queensdnight/day and transitionday!! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Joery Post - WaarBenJij.nu Queensdnight/day and transitionday!! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Joery Post - WaarBenJij.nu

Queensdnight/day and transitionday!!

Door: joery

Blijf op de hoogte en volg Joery

07 Mei 2009 | Britse maagdeneilanden, Road Town

hey allemaal,

hoe gaat het in het met jullie!? hier gaat alles helemaal lekker hoor. heb weer een hoop meegemaakt de afgelopen weken. dus zal jullie weer even een mooi verhaaltje vertellen. haha..!

om maar gelijk met koninginnedag te beginnen... hoe staat het met de kater!? iedereen weer een beetje opgedroogd van dit weergaloze feestje!?.. ik hoorde toen ik wakker werd gelijk wat er in nederland was gebeurd. werkelijk ongelofelijk. wat een mafkezen hebben we toch in ons land. hier was koninginnedag toch wel een beetje vreemd hoor. mensen snappen hier totaal niet wat het voor ons betekend maar dat hebben we hier geprobeerd recht te zetten. het begon allemaal op koninginnenach.. ohja.. dat hebben we ook gevierd. als je het doet, moet je het goed doen toch:P!
woensdagavond hebben we altijd surfing under the stars. dan is de flowrider open voor gasten van 10 tot 11. ziet er altijd echt heel stoer uit. zo min mogelijk lichten en als je een beetje mazzel hebt een heldere hemel met veel sterren. zo was koninginnenach ook een mooie nacht. nadat surfing under the stars was afgelopen zijn we met een aantal van het team in de wipe-outbar gaan zitten en hebben we een drankje gedaan.. heel gezellig!! het was Lee´s laatste week voordat hij naar huis ging (hij is nu in zuid-afrika en komt over een maand terug.. dan blijft hij 2 maanden en dan gaat hij weer op vakantie met bente) dus besloten we er een surfsessie achteraan te knallen. dit is altijd fantastisch.. gewoon met het team even gek doen op de flowrider! we haalden van die bouncesticks erbij en probeerde elkaar van het boord af te slaan etc etc.. echt helemaal goud! ondertussen natuurlijk nog een paar drankjes... op een gegeven moment kwam nathalie (youth staff) met 2 grote pizza´s aanzetten... het leek wel een kinderfeestje.. haha!!
nadat we om half 1 maar besloten om ermee te stoppen zijn we backdeck gegaan om het feestje voort te zetten. op dat moment was er een fillipino night gaande. die mensen kunnen losgaan zeg.. werkelijk niet te geloven! ze stonden me daar te springen en te feesten op jala jala muziek.. ongelofelijk!... natuurlijk hadden wij al een paar drankjes op en besloten we keihard mee te feesten.. hahahaha! beetje anders dan koninginnenach thuis, maar wel een prima avondje!

volgende dag was het natuurlijk koninginnedag.. of zoals we het hier maar genoemd hebben.. Queensday!.. het begon natuurlijk met een mooie kater... tering..! ik moest die dag werken om een uurtje of 2 dus dat kwam prima uit. ik stond die dag samen met hugo op de flowrider, dus daar moesten we wel wat mee doen. marlen had toen ze hier naartoe kwam een hoop oranje vlaggetje/slingers, kaasvlaggetjes, etc meegenomen (nogmaals thnx lief) dus daar hebben we de flowrider mee behangen. de hele flowrider was omringd met oranje vlaggetjes, 2 grote nederlandse vlaggen hebben we opgehangen., elke crewmember die we tegenkwamen hebben we een nederlands kaasvlaggetje gegeven voor bij hun nametag. en iedereen werkte mee, helemaal toppie! er waren een hoop nederlanders aanboord die week dus die vonden het helemaal prachtig. ik heb door de microfoon het nederlandse volkslied gezongen. we hebben ze even laten weten was Queensday is!! haha..
nog wel even een mooi iets.. in de wipe-outbar staat ook altijd een barkeeper. die verkoopt drankjes aan de gasten. soms halen we daar wel een watertje ofzo.. nou stond hugo in de wipe-outbar te vertellen tegen die gozer wat koninginnedag voor ons betekende. nou we hebben het geweten. elk cola´tje dat we bestelde werd automatisch omgetoverd in een jack daniels cola of vodka cola.. haha! echt een mooie vent! ´s avonds was ik toch wel een beetje af en ben ik na een drankje of 2/3 lekker richting bedje gegaan. want de volgende dag moest er weer gewerkt worden natuurlijk.

de dag daarna (vrijdag 1 mei) zouden we normaal gesproken naar cozumel, mexico gaan. ethan was zo lief geweest om hugo en mij een hele dag vrij te geven na onze koninginnedag. helaas kwam hier weinig van terecht, want zoals jullie weten heerst daar in mexico nu de swine flu. helaas hebben wij daar dus ook last van. royal carribean heeft besloten om mexico voorlopig te weren van docken. hopelijk gaat het niet te lang duren want cozumel is altijd wel een hele relaxte port om te docken. dus in plaats van een hele vrije dag moesten we een emergency seaday werken. dat wil zeggen 8 tot 6 werken.. ohja en dan natuurlijk nog een lesje om een uurtje of 9.. pfff! was niet echt bepaald een vrije dag.. helaas!

dan zal ik jullie even omschrijven hoe onze nacht zonder gasten was... in een woord...... ´KATER´ !!!

haha.. wat beloofde een relaxed dagje te worden is toch iets anders verlopen. allereerst moest ik op om een uurtje of 5 omdat in was geroosterd voor debark. alle gasten van boord laten van 5 tot een uurtje of half 10. gelukkig verliep dit allemaal rustig dus dat was prima te doen. tijdens debark hoorde we dat er iets met dougie was gebeurd en dat hij waarschijnlijk werd ontslagen... hij blijkt die nacht iets met een gast te hebben uitgespookt en hij werd gesnapt. uiteindelijk werd hij dus ook ontslagen omdat ze daarover een zero policy hebben.. wat een sukkel! ik bedoel dat is je baan toch niet waard... daar kan ik echt met mijn pet niet bij.!!!!!!! dus na debark heb ik dougie geholpen met inpakken en heb richting exit gebracht. hij leek er vrij relaxed onder, maar ik mag hopen dat hij zichzelf nu hard voor zijn kop slaat.. nadat dougie door de douane ging ben ik gaan lunchen want om 1 uur hadden we afgesproken om het sportsdeck schoon te maken. normaal gesproken duurt dat niet zo lang dus hoopte we ook binnen een uurtje of 2 klaar te zijn. dit liep iets anders... uiteindelijk mochten we pas om 6 uur!!!!!!!!! stoppen met schoonmaken... werkelijk belachelijk! oh en we moesten de flowrider alweer openen voor crew om 7 uur!!! dat wil zeggen een uurtje om te eten en dan weer werken tot half 11!! ongelofelijk! gelukkig hebben we wel plezier gemaakt op de flowrider en rockwall dus dat scheelt wel een hoop! maar het wil wel zeggen dat ik gewoon iets van 14 uur heb gemaakt die dag.
gelukkig was de afsluiter natuurlijk een knaller. eerst ben ik met sally, hugo en angelle naar de arcade gegaan om videospelletjes te spelen.. haha.. wat een kleine kinderen zijn we soms. daarna even een vluchtig douchje genomen om me vervolgens met sally voor te bereiden op een goud avondje. we hebben een paar stroh-shotjes genomen en daarna zijn we naar karaoke gegaan waar iedereen al helemaal de weg kwijt was.. die hoefde natuurlijk allemaal niet te werken vanaf 6 uur. goed, na een paar drankjes hebben ik nog gezongen ook dus ik zat vrij snel op het zelfde niveau.. haha!
na karoake zijn we naar het pooldeck gegaan waar ´twentys´ op het programma stond. dit was een soort openair club avondje. lekkere muziek, dansen als je wilde, lekker slap ouwehoeren etc. prima avondje. het eindigde uiteraard met iedereen in het zwembad verder feesten. ik ben niet het zwembad in gedoken.. zover was ik gelukkig ook weer niet..;)!
rond een uurtje of 3 besloot iedereen om nog even backdeck te gaan om de avond af te sluiten. ik was er wel een beetje klaar mee (was immers al 22 uur wakker) dus besloot ik naar huis te gaan. op het moment dat ik de deur opende zag in 2 crew-ID´s liggen en werd het gordijntje van het bovenste bed snel dicht getrokken... haha! uiteraard moest ik even op het ID kijken wie mijn roommate mee naar huis had genomen. ik besloot dan toch nog maar even backdeck te gaan om het ruimte te geven af te maken waar hij mee bezig was. rond een uurtje of 4 vond ik het wel mooi geweest en had ik gewoon echt behoefte aan mijn bed. toen ik binnen kwam lagen er nog steeds 2 ID´s.. maar ik wilde gewoon lekker slapen dus ging ik richting bedje.. gelukkig lag ik en sliep ik en heb ik verder niets van hun privatparty hoeven horen..

eerste dag port canaveral heb ik eigenlijk niet meegemaakt. ik werd wakker om een uurtje of 2 met een gigantische gigantische gigantische kater!!! gelukkig hoefde ik pas om half 5 te werken dus heb ik een rustig uitkaterdagje gehad. de hele dag is het heel rustig geweest in crew area´s. iedereen liep met half dichtgeplakte oogies en zei zo min mogelijk. het was heel gaaf om zoiets een keertje mee te maken!

op dit moment ben ik een beetje verkouden maar moet deze week even niet zeuren. aangezien lee nu op vakantie is en dougie is ontslagen zijn we van 1 extra naar 1 te weinig gegaan. dus deze week moeten we even alle zeilen bijzetten om het rooster rond te krijgen. maar goed ook dat brengt ons wel dichter bij elkaar. aanstaande zondag krijgen we een nieuw meisje erbij.. heb nog niets over haar gehoord dus we zien het wel.

nou tot snel allemaal he... (dat kan ik nu wel zeggen;).)

kussssssssssss!!!!

  • 07 Mei 2009 - 17:28

    Joke En Paul:

    gelukkig zijn jullie niet naar mexico gegaan
    hebje niks aan die ziekte zeker nu niet nu je bijna naar huis komt
    nou maak die laatste weken nu maar gauw vol
    want je fiets staat al buiten alleen de banden zijn uit gedroogd(geld over houden voor een paar nieuwe.

    We zien je gauw liefs joke en paul

  • 07 Mei 2009 - 18:00

    Monique:

    Ha Joery,

    Leuk weer een verhaaltje. Jullie hebben een leukere koninginnedag gehad dan hier in Nederland. Er wordt nog steeds over gesproken. Ben wel blij dat julle niet naar Mexico zijn gegaan. Je maakt wel wat mee met je collega's als ik het zo lees en de drank vloeit ook nog steeds. Nu als je binnenkort weer thuis komt sturen we je meteen langs bij de AA.
    Nu kanjer tot ziens en een dikke knuffel.

    Monique

  • 15 Mei 2009 - 08:56

    Naomi:

    He Joer,
    Wat een heerlijke verhalen zeg, ik denk dat het woord 'kater' ongeveer het meest voorkomend is in je hele verhaal.. Geweldig! een goed teken dat jij het zo prima naar je zin hebt, geniet er nog maar lekker en drink er maar eentje op mij ;) Xx

  • 19 Mei 2009 - 17:33

    Tanja:

    Ha die Joer,
    Er wordt flink wat afgelachen op het schip en gefeest. Prachtig om die verhalen zo te lezen. Goed te zien dat je het mega naar je zin hebt, eentonig is het dus zeker niet!!! Geniet er lekker van en tussendoor ook nog even werken he, haha!!

    Xx Tan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Britse maagdeneilanden, Road Town

Joery

Actief sinds 06 Okt. 2008
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 48259

Voorgaande reizen:

29 November 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: