Another week at the Office - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Joery Post - WaarBenJij.nu Another week at the Office - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Joery Post - WaarBenJij.nu

Another week at the Office

Door: joer

Blijf op de hoogte en volg Joery

20 Januari 2009 | Haïti, Port-au-Prince

Hey allemaal,

Hoe gaat het met jullie..!? hier was het me het weekje weer wel zeg... pff! heb weer een paar mooie verhalen te vertellen.. dus ga er maar even goed voor zitten.. hahaha!

Zoals ik jullie al had verteld hebben we sinds vorige week zondag een nieuwe collega.. Bente! Deze zweedse tante is me een feestbeest.. niet te geloven werkelijk! Ze is echt ontzettend gezellig.. goed voor het team! En alhoewel Rob zijn `shotgun` had uitgesproken lijkt het er toch meer op dat Lee er met de prijzen vandoor gaat. Deze week waren ze niet van elkaar los te krijgen wat resulteerde in een eerste kus gisteravond.. waarom zo lang zal je je afvragen... nou.. Bente heeft een vriend thuis..! ze zijn 2 maanden samen en binnen 2 dagen verkloot ze het al en gaat ze er met Lee vandoor.. wat voor een relatie heb je dan...!? dus nu mag ze zondag een pijnlijk telefoongesprekje ondergaan om te vertellen dat hij het toch niet is voor haar... Lee Reiser onze Champ regelt dat wel.. haha.. mafkees! Gelukkig kan ik elke avond nog naar mijn kussen kijken en bedenken dat dat toch veel meer waard is dan de meiden hier aanboord!! (zoetsappig.. maar het is zo!!)

Deze week de Eastern run gedaan.. dat betekend San Juan, St thomas en Sint maarten.
San Juan was me een mooie avond. Rond een uurtje of 4 konden we van boord en we moesten om 10 uur weer terug zijn... Samen met Bente, Lee, Hugo en Angelle en Dylan (fotograaf uit zuid-afrika) zijn we naar een strandje gegaan en hebben we gebodyboard tot dat het donker werd.. heel stoer echt.. daarna zijn we een hapje gaan eten en zijn we uiteindelijk in Dougie´s Bar belandt. Dit is een beetje onze bar hier in San Juan. Ze hebben hier pooltafels en dartboarden enzo... heel gezellig. Rond een uurtje of half 10 werd het tijd om richting boot te gaan. Ik had om 11 uur 70´s show dus ik ben lekker richting mijn kamer gegaan terwijl de rest rechtstreeks richting Backdeck ging om verder te gaan.. Na 70´s ben ik ook nog even backdeck gegaan voor een drankje.. Iedereen was helemaal de weg kwijt toen ik daar aankwam.. niet te geloven werkelijk!! Was een mooi avondje!!
ST. Thomas heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan.. had even behoefte aan een lekker dagje niksen en beetje uitrusten enzo... (en NEE, ik had geen kater!!!)
Sint Maarten was daarintegen weer een ander verhaal. ´s ochtends moest ik werken en daarna ben ik met Bente, Lee, Rob, Dougie richting Airplane Beach gegaan. Dit is een strandje aan een vliegveld.. echt supergaaf.. de vliegtuigen komen van boven de zee en landen nog geen 200m achter je... ze vliegen echt 20 meter boven je ofzo... echt supergaaf!! Deze baan is voor start en landing.. dus hier vertrekken ook vliegtuigen.. rond een uurtje of 2 stond er een vliegtuig klaar (eentje met 4 motoren jef... ik weet niet hoe deze heet.. dus vliegtuig) om op te gaan stijgen. Wij stonden achter het vliegtuig om te kijken hoe hij ging vertrekken.. ik hoorde van dougie dat hij nogal een aardige stuwing te weeg zou brengen, maar ik gokte het erop dat ik wel bleef staan.. dus ik filmen... haha.. dit was het domste wat je ooit kan doen..!! binnen nog geen seconde werd ik 3 meter naar achteren geknalt en lag ik met mijn handen over mijn hoofd in het zand... al het zand knalt tegen je aan... pijnlijk!! Het zand zat werkelijk overal toen het vliegtuig was opgestegen.. hele gave ervaring.. maar nooit en nooit meer!! Was een leuk dagje op Sint Maarten..!!

dan heb ik nog een heel naar verhaal te vertellen..
afgelopen zondag is onze open deck manager Jeromy ontslagen omdat hij teveel alcohol in zijn bloed had zitten.. 0.012 teveel.. niet te geloven!!
het gebeurde allemaal tijdens Twenty´s. Volgens mij heb ik jullie daar al eens over verteld. Dat is onze South-Beach achtige trendy party. Jeromy is opendeck manager en hij is verantwoordelijk voor dit feest. Rond 2 uur besloot de barmanager dat het genoeg was en heeft hij de bar gesloten.. normaal gesproken duurt het feest tot half 3 en sluit de bar om kwart over 2. Omdat jeromy nog al aangeschoten was had hij dit niet in de gaten. Dus werd hij door onze nieuwe Cruisestaff manager (ze is hier nu een week!!) erop gewezen dat het nog geen kwart over 2 was.. Jeromy ging aangeschoten richting barmanager om verhaal te halen.. Deze MAFKEES begon uit te halen tegen jeromy dat hij al vanaf 10 uur die morgen aan het werk was en bla bla bla.. dus Jeromy besloot hier geen woorden aan vuil te maken en zei op een beetje irritante toon..´ natuurlijk jochie.. laat maar hangen´. Niet echt een handige actie maar goed. Hierop besloot meneer de barmanager security te bellen en daarmee begon het. Dit gevalletje moet worden opgeschreven in het nachtrapport, maar voordat dit wordt opgeschreven moet er worden geblazen. Jeromy dacht dat alles in orde was maar dit bleek dus net aan niet zo te zijn! 0.012 teveel!! Als dit gebeurd moet je op het matje komen bij de Staff Captain. Deze vertelde dat hoe graag hij Jeromy ook mag, dit een Zero Tolerance Policy is en hij dus werd ontslagen.. echt heel erg kut!! Ik kon het heel erg goed vinden met Jeromy en hij heeft me heel erg geholpen de eerste paar dagen..! heel jammer dit..
Nadat Jeromy werd ontslagen is onze grote vriendin Amy gepromoveerd tot Opendeck manager.. vraag me waarom.. waarschijnlijk omdat ze connecties heeft op het hoofdkantoor. As zondag krijgen we dus een nieuwe Sports Supervisor.. zijn naam is Ethan en hij komt uit Las Vegas. Hij was hier Sports Supervisor voordat Amy hier was en hij schijnt echt een Supervent te zijn.!! Misschien is dat een lichtpuntje.. want Amy is echt verschrikkelijk!! Het beloofd nog wel mooi te worden want Ethan is Supervisor voor 2 jaar en wilde heel graag opendeck manager worden. En nu krijgt Amy na haar 2 maanden Supervisor zijn baantje... we gaan meemaken hoe dit uit zal pakken..!!

Onze ratings deze week waren trouwens echt geniaal.. we haalden 282,7 op de Rockwaal en 287,4 op de Flowrider.. dit is van de 300 punten! Dus echt megagoed!! We hebben nu al 3 maanden op rij de beste ratings van alle schepen.. echt geniaal... as donderdag mogen we met het team uiteten in Portofino. Dit is een luxe tent bovenop het schip.. het bedrijf betaald... goed geregeld... echt een DREAMTEAM zoals Jeromy ons altijd noemde!

Goed, verder zijn we ons natuurlijk aan het opmaken voor onze Atlantis Cruise... de gaycruise die as zondag gaat beginnen... weet niet zo goed wat ik hiermee moet... vind het nog altijd maar een beetje raar... morgenochtend heb ik een gay sensitivity training.. gaan ze ons leren hoe we hiermee om moeten gaan... ik ben benieuwd.. haha!! Prima dat ze gay zijn... als ze maar niet aan mij gaan zitten!!

Voor iedereen weer een dikke kus en tot snel!

Kus!!

PS: oma, bedankt voor uw brief.. ik heb hem vrijdag gekregen.. duurt wel lang, want zag dat u hem al heel lang geleden had opgestuurd.. heel lief die brief.. doet me goed!!

  • 21 Januari 2009 - 07:34

    Conny:

    Hoi Lieverd,
    Heel jammer van Jeromy. Kan me voorstellen dat je hem gaat missen. Een steun en toeverlaat is altijd prettig als je ver weg van familie en vrienden zit. Je moet wel even uitleggen wat ratings zijn?? of ben ik de enige die dat niet snapt. Ik begrijp er in ieder geval wel uit dat jullie hard werken met het team. Geniet van de beloning en blijf kijken naar je kussen.

  • 21 Januari 2009 - 08:47

    Maaike:

    Zo Joer dus als ik het goed begrijp zijn jullie heel erg goed bezig!! Netjes hoor! Wel heftig van dat blaastest gebeuren, zorg je er voor dat jij niet hoeft te blazen en niet te veel drinkt!! Als je weer in Nederand bent en weer met ons uitgaat dan zal het vast heel erg voor je tegenvallen hoe weinig drank wij aankunnen. Jij oefent gewoon elke avond!
    Heel veel plezier met het gayfeestje en hou je in he ;)
    Kus

  • 21 Januari 2009 - 16:25

    Paola:

    He Joer,
    Lekker toch z'on gay cruise ik ben van mening eenmaal een vent dan wil je niets anders meer :)! Ontspan en geniet

  • 21 Januari 2009 - 16:37

    Paul En Joke:

    Wat een leuke verhalen zou zelf niet zo kunnen
    schrijven ben trots op je
    de kurken komen er aan die van jerome mag jij wel gebruiken hoop dat ze optijd aankomen.

    Geniet en drink met mate

    liefs joke en paul

  • 21 Januari 2009 - 21:00

    Bruder:

    Bruder.. klinkt allemaal wel goed jonge... heb wat foto's van je gezien en moet eerlijk zegge dat het flowboarde er best uit zag patser:p ik stuur je binnekort ff een mailtje met hoe het met me gaat;) en natuurlijk met een foto van het schaatsen op natuurijs:p ik mis je.. xxx

  • 22 Januari 2009 - 09:26

    Dennis:

    Hola Cuñnano,

    Zit ff op m'm werk je site en verhalen te bewonderen echt goud dat je iedereen op deze maniier op de hoogte kan houden. Leuke die foto's je vermaakt je prima best zie ik!!!
    Goh ouwe vliegtuigspotter ik snap nu dat het spotten van vliegtuigen toch wel heftig en spannend kan zijn, vond dat meestal maar vreemd ;-). Kicke!Waardeloos van the chief no telerance ach het zal wel nodig zijn. Allemaal kleine bedrijfjes merk ik dat die "fucker" van een barmanager hier zo mee omgaat pff.
    Verder die gaycruise heremetijd wat moet je daar van verwachten spannend ;-) Je slaapmaatje zal het wel leuk vinden denk toch? En door hem zal je ook wel wat gewend zijn je slaapt waarschijnlijk elke nacht al met aangespannen bilspieren toch? hmm flauw ;-).
    Hee Joer hoe het hier gaat lees je maar op mijn site denniszit invoorhout.com

    Maak veel plezier en neem er weer eentje van mij we rekenen als jeterug bent wel af in de Winners!!

    Groetjes Den.

  • 22 Januari 2009 - 09:33

    Dennis:

    Hola Cuñnano,

    Zit ff op m'm werk je site en verhalen te bewonderen echt goud dat je iedereen op deze maniier op de hoogte kan houden. Leuke die foto's je vermaakt je prima best zie ik!!!
    Goh ouwe vliegtuigspotter ik snap nu dat het spotten van vliegtuigen toch wel heftig en spannend kan zijn, vond dat meestal maar vreemd ;-). Kicke!Waardeloos van the chief no telerance ach het zal wel nodig zijn. Allemaal kleine bedrijfjes merk ik dat die "fucker" van een barmanager hier zo mee omgaat pff.
    Verder die gaycruise heremetijd wat moet je daar van verwachten spannend ;-) Je slaapmaatje zal het wel leuk vinden denk toch? En door hem zal je ook wel wat gewend zijn je slaapt waarschijnlijk elke nacht al met aangespannen bilspieren toch? hmm flauw ;-).
    Hee Joer hoe het hier gaat lees je maar op mijn site denniszit invoorhout.com

    Maak veel plezier en neem er weer eentje van mij we rekenen als jeterug bent wel af in de Winners!!

    Groetjes Den.

  • 22 Januari 2009 - 09:41

    Dennis:

    Hola Cuñnano,

    Zit ff op m'm werk je site en verhalen te bewonderen echt goud dat je iedereen op deze maniier op de hoogte kan houden. Leuke die foto's je vermaakt je prima best zie ik!!!
    Goh ouwe vliegtuigspotter ik snap nu dat het spotten van vliegtuigen toch wel heftig en spannend kan zijn, vond dat meestal maar vreemd ;-). Kicke!Waardeloos van the chief no telerance ach het zal wel nodig zijn. Allemaal kleine bedrijfjes merk ik dat die "fucker" van een barmanager hier zo mee omgaat pff.
    Verder die gaycruise heremetijd wat moet je daar van verwachten spannend ;-) Je slaapmaatje zal het wel leuk vinden denk toch? En door hem zal je ook wel wat gewend zijn je slaapt waarschijnlijk elke nacht al met aangespannen bilspieren toch? hmm flauw ;-).
    Hee Joer hoe het hier gaat lees je maar op mijn site denniszit invoorhout.com

    Maak veel plezier en neem er weer eentje van mij we rekenen als jeterug bent wel af in de Winners!!

    Groetjes Den.

  • 22 Januari 2009 - 09:51

    Dennis:

    Ah 2x heb je wat te lezen ;-)

  • 22 Januari 2009 - 14:54

    Oma:

    hoi joery Wat een leuke verhalen heb je weer voor ons opgeschreven.We genieten er erg van.Heel veel liefs en groetjes en kus.Oma

  • 22 Januari 2009 - 19:00

    Monique:

    Ha kanjer, jammer voor Jeromy maar zorg er maar voor dat jij niet hoeft te blazen na een feestje.
    Is de rating het aantal punten die de gasten jullie geven?
    Veel plezier volgende week en let maar goed op bij de gay sensitivity training. Marlen wil je vast niet kwijt aan een van die gasten.
    Dikke kus, Monique

  • 22 Januari 2009 - 22:00

    Seet:

    Ik hou van je

  • 24 Januari 2009 - 11:00

    Jef:

    ik ook!

  • 25 Januari 2009 - 14:13

    Sally:

    Hoi Joery,

    Heard on the radio last Monday that it was Holland's 'most depressing day of the year'. So, while we were all depressed on a cold, grey, miserable,January day you were lying in the sun on the Beach.
    Remember to keep enjoying it! Oh and of course keep up those ratings.

    Aunty Sally and the rest

  • 30 Januari 2009 - 19:41

    Willem:

    Knap dat je met al dat moois naar je kussen kan blijven kijken. Hou het wel vol want het is het niet wsard. Geniet van alles maar wel in de juiste proporties.
    Have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Port-au-Prince

Joery

Actief sinds 06 Okt. 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 48300

Voorgaande reizen:

29 November 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: