back to reality... and code red!!! - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Joery Post - WaarBenJij.nu back to reality... and code red!!! - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Joery Post - WaarBenJij.nu

back to reality... and code red!!!

Door: marlen

Blijf op de hoogte en volg Joery

14 April 2009 | Haïti, Port-au-Prince

hey allemaal,

hoe gaat het in het koude kikkerlandje!? al heb ik vernomen dat het de laatste tijd wel een stukje beter gaat met het weer!?.. de eerste zonnestralen heb ik jullie kant op gestuurd en volgens mij zijn ze wel aangekomen. hier is het steeds heter aan het worden.. van zon met een lekker windje is het nu zon zonder lekker windje.. gewoon belachelijk heet dus! ik weet dat ik niet mag klagen maar na 4,5 maand in de zon wil je eigenlijk wel een lekker regenbui´tje of sneeuwvlokje zien. nu vergeet ik jullie allemaal nog vrolijk pasen te wensen ook: 'Vrolijk Pasen'!!!.. hoe was tulippop?! genoten van de heerlijke noten van jan smit?!

dan zal ik jullie even vertellen hoe het hier gaat.. want zoals jullie al hebben kunnen lezen in het fantastische verhaal van marlen is er hier een hoop gebeurd. ook ik heb een fantastische week met marlen beleefd. en dan is het juist nog vreemder als ze er niet meer is. de week nadat marlen weg was hebben we de westernrun gedaan. ik zat niet echt lekker in mijn vel. was heel erg vermoeid van de week dat marlen er was. we hebben zoveel dingen gedaan en ik heb haar gelukkig alles wat ik wilde laten zien kunnen laten zien. daar ben ik wel heel erg blij mee. dus de week dat marlen weg was heb ik grotendeels geslapen. op cozumel na natuurlijk... dat stond in het teken van surfen;)!!!! hehe...
2 weken nadat marlen weg was deden we dezelfde run als die ik met marlen had gedaan. dit was helemaal raar. zo loop je weer een keer in san juan, puerto rico, alleen dit keer niet hand in hand met marlen. maar naast handsome rob. nu is dat geen probleem hoor.. het is een prima gast.. maar toen ik met handsome rob ergens sushi ging eten en samen aan een tafeltje zat was het wel een beetje raar. 2 weken geleden zat ik 'romantisch' met marlen eerste keer sushi te eten. nu zat ik tegenover handsome rob die zijn noedels naar binnen zat te schransen.. haha! het werd zelfs nog raarder toen ik op sint maarten op het strand heerlijk een tukkie lag te doen (sports staff is lui;)) en ik wakker schrok en bente naast me lag te zonnen..dat had ik toch liever iets anders gezien.. maar goed! het is echt een fantastisch week geweest met marlen. ik had het niet beter kunnen vertellen dan dat mar al heeft gedaan.. dus dat ga ik ook niet proberen.!
heb wel gemerkt dat onze relatie heel goed in elkaar zit. dat maakt het voor mij alleen nog maar moeilijker. wil ik nou nog wel een half jaar of wil hoeft het voor mij niet zo nodig meer?! ik weet het gewoon nog allemaal niet. ik zal daar goed over moeten nadenken de komende 10 weken.. want inderdaad.. over 10 weken zet ik weer stapjes op europese bodem.

verder wil ik jullie nog even vertellen dat we wat minder leuke tijden hebben beleefd op de freedom de afgelopen week. we zaten in code red (volgens mij had ik verteld wat dat was toch?! voor de zekerheid: dat is dat er teveel gasten ziek zijn.. een virus hebben.. GI heet het virus).. en het is zelfs zo erg dat we in level 2 zitten... dat betekende dat we NIET van boord af konden in cozumel.....AAAAAAAHHHH!!!! de hele dag heb ik werkelijk staan schoonmaken.. elke rock van de rockwall moest schoon.. elk bankje, elke leuning... elke weet ik veel wat..! het is werkelijk een hel hier.. iedereen ziek... zelfs binnen de crew.! 2 dansers ziek.. dus hun plekken moesten door iemand anders worden overgenomen in de show.. 4 ijsdancers en de ice-captain ziek... dat wil zeggen geen show! en het ergste is nog wel dat de roommate van anthony ziek was.. dit wilde zeggen dat anthony dus ook in zijn kamer moest blijven.. anders verspreid hij het virus.. we hadden een afscheidsetentje geplandt (hij is afgelopen zondag op vakantie gegaan) en die moesten we dus cancellen... gelukkig mocht hij de volgende dag weer zijn kamer uit.. hij bleek het virus niet te hebben... gelukkig!! konden we nog 2 avonden los gaan met hem.. de hele week heb ik eten staan uitdelen in de windjammer.. gasten mogen niks meer aanraken dus nu moesten wij het buffet uitdelen... het was werkelijk een hel hier!!!! die zondag moesten we het hele schip schoonmaken.. vanaf 8 uur in de morgen tot half 4... de nieuwe gasten mochten pas om half 4 aan boord... dus ook zondag kon ik niet van boord:S!
gelukkig zijn we binnen een week van code red level 2 naar code green gegaan. dit alles omdat iedereen keihard heeft gewerkt en zijn steentje heeft bijgedragen aan dit alles. dit is voor ons allemaal een opluchting. want normaal gesproken als je in level 2 zit dan duurt het wel een week of 3 voordat je weer terug zit in code green. gelukkig dit keer niet en daarom hebben we ook een grote code green party gehad hier.. haha! iedereen in het groen.. het was een mooi aanzicht!

ik weet niet zeker of ik het al had verteld. maar vanaf 3 mei komen we niet meer elke zondag terug in miami om nieuwe gasten op te halen, maar vertrekken we vanuit port canaveral. dit ligt een beetje meer noordelijk dan port of miami maar het is niet zo ver van elkaar.! het beloofd een dolle boel te worden als we vanuit miami naar port canaveral gaan. dit betekend een dag en een nacht zonder gasten aan boord. er is al een grote poolparty georganiseerd, flowrider open voor crew... etc etc.. we hebben er nu al zin in..!!! ook gaan we een nieuw eiland aandoen, namelijk de bahama's;)!! de bahama's zal de plek overnemen van San Juan. dit is wel een beetje jammer. san juan was toch wel een van mijn lievelings havens. maar goed.. het is altijd leuk om wat nieuws te zien. kan ik in iedergeval zeggen dat ik op de bahama's ben geweest;)!!! haha.. ook gaan we in jamaica naar een andere haven. namelijk montego bay. ik ben benieuwd hoe dit is. nu gaan we altijd naar ocho rios en dat vind ik nou niet bepaald fantastisch, misschien is dit beter. we wachten rustig af!

lieve mensen, nog 10 weekies (eigenlijk alweer 9,5) en dan gaan we elkaar weer zien. voor hoelang is nog even de vraag. daar ga ik de komende maand heel hard over nadenken. ik hoop dat jullie een lekkere aanloop richting de zomer hebben met veel zonnestralen. ik zal er weer een paar jullie kant op sturen.

een hele dikke kus!!!

ps: liselot... TEVREDEN?!??! of is hij niet lang genoeg;)?!

  • 14 April 2009 - 20:51

    Je Kleine Broertje:

    BROER!!
    Het wordt tijd dat je naar huis komt joh:pk mag hopen dat die laatste 10 weken iig beetje snel overgaan;) wel leuk weer wat van je te lezen! ik heb je iig al weer ingepland voor iets als je terug bent, maar we moeten ff kijken of eht doorgaat dus we hebben het er nog over. ik ga het iig nu nog neit verklappe:P
    Ik spreek je snel broer!!
    ik mis je!!
    xxx van je kleine broertje

  • 15 April 2009 - 06:27

    Monique:

    Ha kanjer,

    Leuk om weer wat te lezen. Naar zo'n code red, zeker als je als vakantieganger op het schip zit. Voor jullie ook wel vervelend maar jullie hebben de plaatsen al gezien. Ja het schoonmaken zal niet meegevallen zijn in die hitte. Nu Joery de bahama's zijn ook leuk. Volgens mij is dat eiland van Royal Carabbian, kan je lekkere coctails drinken.
    Nu kanjer tot over 10 weken maar ik hoop toch eerder nog een berichtje van je te zien.

    Dikke kus Monique

  • 15 April 2009 - 06:59

    Maaike:

    Hé Joer!
    Wat leuk om weer zo'n lang verhaal van je te lezen! Dat schoonmaken was zeker wel even lastig voor je, dat heb je hiervoor denk nog niet heel vaak gedaan toch?! ;) Ik moet zeggen, ik ben trots op je wat betreft de zonnestralen. Je hebt ze de goede kant op gestuurd. Het is hiet echt mooi weer en ik heb mijn bikini alweer aan. Straks ga ik weer lekker huiswerk maken in de zon :D
    Werkse nog en veel plezier op de nieuwe eilandjes!
    Kus van je nichtje

  • 15 April 2009 - 07:00

    Maaike:

    Hé Joer!
    Wat leuk om weer zo'n lang verhaal van je te lezen! Dat schoonmaken was zeker wel even lastig voor je, dat heb je hiervoor denk nog niet heel vaak gedaan toch?! ;) Ik moet zeggen, ik ben trots op je wat betreft de zonnestralen. Je hebt ze de goede kant op gestuurd. Het is hiet echt mooi weer en ik heb mijn bikini alweer aan. Straks ga ik weer lekker huiswerk maken in de zon :D
    Werkse nog en veel plezier op de nieuwe eilandjes!
    Kus van je nichtje

  • 15 April 2009 - 17:34

    Paul En Joke:

    Leuk hoor al je verhalen
    maar we zijn blij als we
    je weer zien hopen alleen
    dat je dan nog even moet
    wachten op een regenbui,
    gelukkig kan je nu goed
    schoonmaken kan je in je vakantie bij iedereen aan
    de slag

    liefs en dikke knuffels
    van joke en paul

  • 15 April 2009 - 18:56

    Conny:

    Zag vandaag bij Marlen al de afscheurkalender hangen voor deze laatste 10 weken. Zelf hebben we je fiets alweer voorin de schuur geplaatst zodat we hem op tijd buiten kunnen zetten op de dag van je terugkomst. De banden mag je zelf op pompen. Geniet van de nieuwe plekjes die je de komende tijd weer gaat ontdekken. Love you, Mama

  • 17 April 2009 - 19:00

    Ina ,john En Marloes:

    Hoy

    Je hebt t wel erg je zin geloven wij.
    Wat gaat de tijd snel,ook als jij wat zonnestralen meeneemt voor ons lijkt me lekker,
    ook voor de buitenwedsrijden.
    We hopen je snel weer te zien groetjes van ons Voordouwtjes

  • 19 April 2009 - 12:36

    Berna:

    Hey neef,

    ik wou net aan de grote schoonmaak beginnen, maar nu wacht ik wel ff tot jij terug bent, heb je wat te doen als je weer in Nederland bent.
    ik liep gisteren op de markt, en er liep een jongen voor mij en van achteren leek hij net jou, ik denk hé daar gaat Joep (oh nee dat kan niet)ik er voorbij lopen en toen zag ik dat hij toch niet zo knap was als mijn neef.
    leuk om weer wat van je te horen, en met die nieuwe plekken die je aandoet heb je misschien, ook weer mooie nieuwe verhalen.
    groetjes en kus tante

  • 23 April 2009 - 07:39

    Liselot:

    Hé Joer!

    Dit is echt schandalig..ik vraag jou om weer een nieuw verhaal te plaatsen en wat doe ik... ik kijk pas 1 WEEK later :-S
    Maar goed, zoals je van Marlen misschien hebt gehoord is er wel het één en ander gebeurt, dus wat dat betreft heb ik een goed excuus :-)

    Je verhaal is in ieder geval lang genoeg, maar ik verwacht natuurlijk volgende week een nieuw verhaal over de poolparty met crew etcetc ;-) Gelukkig heb jij geen last gehad van het virus en mocht je lekker het schip schoonmaken in dat heerlijke zonnetje! Gaaf dat je naar de bahama's gaat, jij hebt het helemaal niet slecht daar..

    Voor ons staat er ook weer het één en ander op het programma: koninginnedag, zeskamp, verjaardagen en zaterdag corso en genieten van een heerlijk wijntje op het terras in jawel... het zonnetje! :-D

    Joer, geniet van de komende weken en vergeet ons vooral niet op de hoogte te houden! ;-)

    Dikke kus

  • 24 April 2009 - 07:30

    Ron.:

    Ha die vriend.

    Goed te lezen dat alles nog steeds kits is. De vragen die je stelde zal ik ook even beantwoorden.

    Jan smit was gezellig. De pasen waren ook prima. De komende tijd wordt het lekker druk. AS zaterdag met een aantal gasten naar Adam en daarna sportparkpop.

    Verder loopt alles prima hier. Leuk je berichtje in het gastenboek.

    Kijk voor de grap ook even op www.sportparkpop.nl als je tijd hebt. Staat wel leuk als iemand van ver weg in je gastenboek schrijft.

    gr. Ron en de fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Haïti, Port-au-Prince

Joery

Actief sinds 06 Okt. 2008
Verslag gelezen: 1182
Totaal aantal bezoekers 48297

Voorgaande reizen:

29 November 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: